رزم آوران روانســـر

اگر می خواهی کسی را بشناسی به او قدرت بده

ورزشکاران رزم آوران روانسر در مسابقات قهرمانی کشور در استان اصفهان افتخار آفرین شدند :

مقام دوم : محمد شــــــادی ، مـاهـــان طلعتی

مقام سوم: نیما عبد الله زاده ، مـعین عـــــزتی ، آریــــن کرمی

 


رشته رزم آوران در سال ۱۳۵۸ توسط استاد بزرگ مجید رجایی ابداع گردید و پس از تلاش های فراوان این استاد در سال ۱۳۶۲ به ثبت رسید.در حال حاضر ایشان رئیس فدراسیون جهانی رزم آوران و رزم آوران کشور جمهوری اسلامی ایران هستند.

معرفی سبک

در این ورزش مجموعه مهارتهایی که یک رزم آور برای مقابله با دشمن نیاز دارد آموزش داده می شود . و هیچ محدوده ای برای درگیری وجود ندارد بنابراین آموزشها علاوه بر اجرای تمام ضربات دست و پا ، فنون درگیری از نزدیک ، انواع سلاح سرد ، فنون آکروباتیک ، فنون پرتابی ، افت و خیز و ...را شامل می شود.

مسابقات

مسابقات این ورزش به روشهای مختلفی مثل :
(پی کوب ، بالکوب ، تام کوب ) روشهای امتیازی و کنترلی ، هنرهای نمایشی و پهلوانی برگزار می گردد. تا هر رزم آور بتواند در تمامی شرایط و با هر حریفی به راحتی مقابله نماید . مسابقات رزم آوران در طی سال در چندین نوبت در رده های مختلف سنی در سطوح مختلف استانی – کشوری – و بین المللی برگزار می گردد.

مدارج

آموزش ها در این ورزش شامل 7 خان و 10 گام می باشد. در هر مرحله رزم آور علاوه بر تمرینات قدرتی – سرعتی – استقامتی – چالاکی – انعطاف پذیری – فنکل هایی را که شامل ترکیباتی از تکنیکهای کاربردی نبرد می باشد آموزش می بینند .

جامه و نمادها

رنگ لباس در این ورزش به رنگ سفید است که مربیان با نوار مشکی دور یقه و اطراف لباس از سایر رزم آوران متمایز می گردند عبور از هر خان با رنگ کمربند مشخص می گردد. که به ترتیب عبارتند از : سفید ، زرد ، سبز ، آبی ، بنفش ، قرمز ، قهوه ای و مشکی.همه رزم آوران کار ها ابتدا از کمربندی به رنگ سفید استفاده می کنند و پس از طی هر مرحله رنگ کمربند آنان تغییر می یابد . و گام ها پس از دریافت کمربند مشکی با نواری طلایی رنگ بر روی کمربند مشخص می گردد.

زبان

زبان مورد استفاده در این ورزش فارسی است و نامگذاری تمامی فنون بر همان اساس صورت گرفته است که این کار علاوه بر حفظ فرهنگ فارسی و جلوگیری از نفوذ فرهنگ بیگانه فرایند یادگیری را برای رزم آور تسهیل می نماید .

منش

انجام فرائض و بهره گیری از ذکر و ادعیه و دستورات اخلاقی اسلام و مبارزه با نفس اماره برای طی مراحل رشد و کمال انسانی از تعهدات هر رزم آور می باشد که با دریافت اولین کمربند نسبت به آن سوگند یاد می کند تا پیوسته از آموخته های خود برای دفاع از حق و خدمت به انسانهای ضعیف تر و نیازمند استفاده نماید.

گسترش جغرافیایی

این ورزش ابتدا از تهران آغاز گردید و سپس طی یک فراخوان عمومی و برگزاری کلاسهای مربیگری و قبول نمایندگی در استانهای سراسر کشور گسترش یافت و اکنون در بیش از 154 مرکز استان و شهرستان کلاسهای این ورزش فعال می باشد.

سن و جنس

این ورزش به دلیل تنوع روشهای آموزش و مسابقه می تواند برای تمامی گروه های سنی از نونهالان تا کهنسالان اعم از بانوان و آقایان مورد استفاده قرار گیرد و اکنون دهها هزار نفر در سراسر کشور به این ورزش اشتغال دارند .

دوره های آموزشی

مدت زمان متوسط برای دستیابی یک نفر مبتدی به کمربند مشکی چهار سال می باشد که در این مدت 7 خان را پشت سر می گذارد و پس از آن قادر خواهد بود که در سنگین ترین مبارزات تام کوب و پهلوانی شرکت نماید . معذلک هیچ گاه حضور در مسابقات و کسب قهرمانی هدف غایی یک رزم آور نخواهد بود . بلکه خود سازی و مبارزه با ضعف و زبونی و کسب توانایی برای خدمت انگیزه ای است که نه برای چهار سال بلکه در تمامی عمر او به تمرینات رزم آوران مشغول می سازد.

میدان مبارزه

مبارزات این ورزش بر روی سکویی به ارتفاع نیم متر از زمین و به ابعاد 9 متر که از فومی به قطر 2 سانتی متر پوشیده گردیده برگزار می گردد. و مسابقات نمایشی رزمی در سطح صاف سالن متناسب با نوع نمایش اجرا خواهد گردید.

مرکزیت

با توجه به این که ورزش رزم آوران در ایران ابدا گردیده مرکزیت آن در ایران – تهران می باشد . و تمامی مراکز استانها در ایران و نمایندگی های این ورزش در سایر کشورها توسط مدیریت های مختلف این مرکز هماهنگ می گردند .

برون مرزی

در حال حاضر علاوه بر ایران در چندین کشور آسیایی – اروپایی – آمریکایی این ورزش توسط مربیانی که از ایران مهاجرت نموده اند به علاقمندان آموزش داده می شود و افراد علاقه مند واجد شرایط که مهارت های لازم را دارا باشند می توانند از طریق سایت رزم آوران نمایندگی و آموزشهای لازم را دریافت نمایند.

مربیگری و داوری

رزم آورانی که به دریافت کمربند مشکی مفتخر می گردند می توانند با شرکت در دوره های مربیگری و داوری و طی مراحل آموزشی تئوری و عملی به میزان 120 ساعت گواهینامه مربیگری و داوری نیز شامل مدارج سه ، دو ، یک و ممتاز داخلی و بین المللی می باشد.

 

 

 
 

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

کسب رتبه اول شهرستان روانسر در مسابقات قرائت قرآن کریم ، مقطع

متوسطه توسط ورزشکار نمونه و با اخلاق باشگاه رزم آوران روانسر ،

محمد شادی را به تمامی مردم شریف روانسر و بخصوص خانواده ی محترم

ایشان تبریک عرض می نماییم و از خداوند متعال آبادانی دنیا و قیامتش را با

نور قرآن ،ایمان و اخلاص خواستاریم.

همچنین سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی پدر و مادری که چنین فرزندی

را  پرورش و تحویل جامعه داده اند از خالق رحمان طلب می نماییم

 

بسم الله الرحمن الرحیم

رزم آوران روانسر

در تاریخ 28 بهمن ماه 1393 یک دوره آزمون ارتقای کمربند در شهر کرمانشاه برگزار شد که آقایان مبین یوسفی و عبید مرادی از باشگاه رزم آوران روانسر با شرکت در این دوره موفق به قبولی در آزمون کمربند قرمز شدند

این موفقیت را به جامعه ی ورزشی شهرستان روانسر و خانواده های مخترم  ایشان تبریک می گوییم

به امید دستیابی این عزیزان به بالاترین مدارج دنیوی و اخروی

 

  

 
 


اوزان و رده سنی مسابقه

اوزان مسابقات جوانان با رده سنی آغاز 18 سال تا پایان 25 سال و بزرگسالان از آغاز 26 سال تا پایان 40 سال به شرح زیر می­باشد:

مردان : 55- ،60- ، 65- ،70- ، 75- ،80-، 87-، 95- ، 105- ، 105+

بانوان : 47- ، 51- ، 55- ، 59- ، 63- ، 67- ، 71- ، 75- ، 80- ،80+

اوزان مسابقات نوجوانان با رده سنی آغاز 14 سال تا پایان 17 سال تمام به شرح زیر می­باشد:

مردان : 38-، 42- ،46- ، 50-، 55- ، 60- ، 65-،70- ،75- ،75+

بانوان : 38- ،41- ،44- ،47- ،50- ، 54- ،58- ،63- ،68- ، 68+

اوزان مسابقات نونهالان با رده سنی آغاز 10 سال تا پایان 13 سال تمام به شرح زیر می­باشد:

مردان : 25- ، 28- ، 31- ، 35- ، 39- ،43- ، 47- ،51- ، 55- ، 55+

بانوان : 30- ، 33- ، 36- ، 39- ، 42- ، 46- ، 50-، 54- ، 58- ، 58+

 

 

 

تیم رزم آوران شهرستان روانسر قهرمان مسابقات انتخابی   استان کرمانشاه شد 

 

سهل شیری دان که صفها بشکند  ****  شیر آنست آن که خود را بشکند

معنی و مفهوم : تبدیل شدن به انسانی بی رحم و جنگجو آسان است و چنین فردی جوانمرد و پهلوان نیست ، بلکه جوانمرد و پهلوان کسی است که در اوج قدرت هوای نفس و خشم و غضب خود را کنترل  کند و بشکند و از بین ببرد و به خاطر رضای الله از خطاهای دیگران گذشت کند

یک دوره مسابقات قهرمانی استان به مناسبت هفته ی ورزش در تاریخ 8 و 9 آبان 1393 در رده های سنی نونهالان ،نوجوانان و جوانان به میزبانی شهرستان کرمانشاه برگزار گردید که تیم رزم آوران روانسر با 15 شرکت کننده در این مسابقات حضور داشت و الحمدلله همگی موفق به کسب مدال شدند ،

در این دوره از مسابقات که 9 تیم شرکت داشتند تیم رزم آوران روانسر با کسب 44 امتیاز موفق به کسب عنوان اول تیمی استان گردید

در پایان نیز تیم رزم آوران آوران روانسر جهت رفع خستگی مسابقات به منطقه ی تفریحی طاق بستان رفتند و پیروزی خود را در آنجا جشن گرفتند و شادی خود را با غذا دادن به ماهیهای داخل آب ، با این مخلوقات خدا تقسیم کردند

استاد رجایی بنیان گذار رزم آوران طی پیامکی به شرح زیر تبریک خود را  برای تیم رزم آوران روانسر فرستادند :

سلام و تبریک من را به همه ی رزم آوران روانسر برسانید ، انشاءالله در تمامی صحنه های زندگی موفق و سربلند باشید

1-         مبین یوسفی           طلا

2-         عبید مرادی             طلا

3-         سهیل یوسفی         طلا

4-         ماهان طلعتی          طلا

5-         آریان سلیمانی         طلا

6-         نیما عبدالله زاده       نقره

7-         محمد شادی            نقره

8-         آکو مرادی                نقره

9-         عرشیا کریمی           نقره

10-        شایان کلانتری         برنز

11-         آلان احمدی            برنز

12-         آژوان مرادی          برنز

13-         اهورا رحمانی        برنز

14-         زانیا شهبازی         برنز

15-         معین عزتی            برنز

همچنین تیمهای کانون نور الحسین کرمانشاه با 30 امتیاز و شهرستان سرپل ذهاب با 8 امتیاز به ترتیب مقامهای دوم و سوم تیمی را کسب کردند

وبلاگ هیات رزم آوران استان کرمانشاه :

http://razmavarankermansha.blogfa.com/

 

جهت مشاهده بقیه ی تصاویر به ادامه مطالب بروید
ادامه مطلب |  

نفرات اعزامی:

1-محمد شــــــــــــــادی             -39

2-مبین یوسفی                            -65

3-پارسا پرتوی                                -55

4-زانیار شهبازی                              -51

5-اهورا رحمانی                               -35

6-ماهان طلعتی                                 -42

7-شایان کلانتری                               -39

 

       15/07/93

     با سلام و ذکر صلوات ؛                                                                            483-300-93                       

احتراما "،این کمیته در نظر دارد درتاریخ  8 و 9  آبان ماه سال جاری یک دوره مسابقات (مبارزه ونمایش حرکات رزمی )انتخابی تیم استان در گروه آقایان و در رده های سنی (نونهالان ) و (نوجوانان) و (جوانان وبزرگسالان )  به میزبانی شهرستان کرمانشاه با شرایط زیر برگزار نماید که مراتب جهت آمادگی واعزام تیم آن شهرستان به اطلاع می رسد:

-     زمان ثبت نام ووزن کشی : پنجشنبه 8/8/93 ازساعت 12 لغایت 13:30 قبل ازظهر

-    مکان وزن کشی و مسابقات :کرمانشاه - بلوار شهید بهشتی - استادیوم آزادی سالن ورزشی شهید بهشتی

-    مکان خوابگاه : 22بهمن - بلوار30متری دوم -جنب اداره ی کل ورزش و جوانان استان

-     مدارک مورد نیاز: اصل کارت ملی یا شناسنامه - یک قطعه عکس 3*4 - کارت بیمه ورزشی سال جاری به نام رزم آوران - رضایت نامه والدین   برای سنین زیر 18 سال - معرفی نامه از اداره ورزش یاکمیته رزم آوران شهرستان مربوطه

-       نونهالان (متولدین سالهای 1383لغایت نیمه ی دوم سال 1380)در اوزان :25-28-31-35-39-43-47-51-55-55+

-       نوجوانان (متولدین سالهای نیمه ی اول 1380 لغایت نیمه ی دوم  1376)در اوزان:38-42-46-50-55-60-65-70-75-75+

-       جوانان وبزرگسالان (متولدین نیمه اول 1376و قبل از آن) دراوزان:55-60-65-70-75-80-87-95-105- 105+

-       هزینه ورودی مسابقات به ازای هرنفر 200.000 ریال واریز به حساب سیبا شماره 0108921138007 به نام کمیته رزم آوران استان کرمانشاه. -  هزینه ایاب وذهاب وغذا به عهده شرکت کنندگان است.

-         شروع مسابقه پنجشنبه 93/08/08 ساعت

-         مسابقات نمایش هنرهای رزمی در دوگروه الف : سلاح سرد(شمشیر-چوب-تونفا-نانچیکو-جنگ سرنیزه) ب:بدون سلاح(ترکیب وآکروبات ودرگیری ودفاع شخصی وتکنیکهای دست وپاو...) وبصورت انفرادی یاگروهی انجام می شود. بدیهی است کارهای گروهی نسبت به کارهای انفرادی ازامتیاز بالاتری برخودار خواهد بود.   

                                                                             اکبر عبدالمالکی

                                                                      رییس کمیته رزم آوران استان کرمانشاه

 
 

بسم الله الرحمن الرحیم

در تاریخ 25 مهر ماه 1393 دور دهم اردوهای تفریحی-فرهنگی باشگاه رزم آوران روانسر برگزار شد

در این اردو که در کوه مشرف به سراب روانسر برگزار شد ورزشکاران علاوه بر کوهنوردی و طبیعت گردی ، چگونگی رفتار صحیح با طبیعت و محیط زیست خود را یاد گرفتند و در پایان نیز با برگزاری مسابقه ی دو  آمادگی جسمانی خود را جهت شرکت در مسابقات قهرمانی استان مورخ  8 و 9 آبان افزایش دادند


 

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

نظر فراموش نشود

 استاد ناصر صادقی

کمربند فنی: مشکی گام 3

دارای حکم مربیگری درجه یک و داوری رسمی

استاد و پیشکسوت هنرهای رزمی شهرستان روانسر

مربی رزم آوران شهرستان روانسر به مدت 10 سال

مسعود محمدی
آقای مسعود محمدی
 کمربند فنی  مشکی گام دو
  تاریخ تولد  1356
  افتخارات

 کسب عناوین قهرمانی استانی و کشوری

دارای حکم مربیگری و داوری

علی منصوری
آقای مراد علی منصوری
 کمربند فنی  مشکی گام دو
  تاریخ تولد  1354
  افتخارات

 کسب عناوین قهرمانی استانی و کشوری

دارای حکم مربیگری و داوری

ایوب رحمانی
آقای ایوب رحمانی
 کمربند فنی  مشکی گام یک
  تاریخ تولد  1366
  افتخارات

 کسب عناوین قهرمانی استانی و کشوری

دارای حکم مربیگری و داوری

محمد کریمی
آقای محمد کریمی
 کمربند فنی  مشکی گام یک
  تاریخ تولد  1370
  افتخارات

 کسب عناوین قهرمانی استانی و کشوری

دارای حکم مربیگری

محسن لطفی
آقای محسن لطفی
 کمربند فنی  مشکی گام یک
  تاریخ تولد  1367
  افتخارات

 کسب عناوین قهرمانی استانی و کشوری

ایوب رحمانی
آقای کیوان غلامی
 کمربند فنی  مشکی گام یک
  تاریخ تولد  1367
  افتخارات

 کسب عناوین قهرمانی استانی و کشوری

دارای حکم مربیگری

فرهاد شکوری
آقای فرهاد شکوری
 کمربند فنی  مشکی گام یک
  تاریخ تولد  1370
  افتخارات

 کسب عناوین قهرمانی استانی و کشوری

فاضل صیدی
آقای فاضل صیدی
 کمربند فنی قهوه ای
  تاریخ تولد  1371
  افتخارات

 کسب عناوین قهرمانی استانی و کشوری

ناصح فتاحی
آقای ناصح فتاحی
 کمربند فنی  قهوه ای
  تاریخ تولد  1376
  افتخارات

 کسب عناوین قهرمانی استانی و کشوری

حامد کریمی
آقای حامد کریمی
 کمربند فنی  بنفش
  تاریخ تولد 1369
  افتخارات

 کسب عناوین قهرمانی استان

آقای توانا خالدی
 کمربند فنی  بنفش
  تاریخ تولد  1370
  افتخارات

 کسب عناوین قهرمانی استان

آقای مبین یوسفی
 کمربند فنی قرمز
  تاریخ تولد  1376
  افتخارات

 کسب عناوین قهرمانی استان

آقای سهیل یوسفی
 کمربند فنی  قرمز
  تاریخ تولد  1381
  افتخارات

 کسب عناوین قهرمانی استانی و کشوری

آقای عبید مرادی
 کمربند فنی  بنفش
  تاریخ تولد  1379
  افتخارات

 کسب عناوین قهرمانی استانی و کشوری

آقای پارسا پرتوی
 کمربند فنی  بنفش
  تاریخ تولد  1379
  افتخارات

کسب عناوین قهرمانی استان

ایوب رحمانی
آقای برهان مرادی آشنا
 کمربند فنی  آبی
  تاریخ تولد  1370
  افتخارات

در تلاش برای کسب افتخار

محمود احمدی
آقای محمود احمدی
 کمربند فنی  قهوه ای
  تاریخ تولد  1366
  افتخارات

کسب عناوین قهرمانی استانی و کشوری

آقای سالار محمدی
 کمربند فنی  سبز
  تاریخ تولد  1362
  افتخارات

در تلاش برای کسب افتخار

آقای بهنام ملکی
 کمربند فنی  قرمز
  تاریخ تولد  1371
  افتخارات

کسب عناوین قهرمانی استانی و کشوری

آقای اهورا رحمانی
 کمربند فنی  آبی
  تاریخ تولد  1381
  افتخارات

کسب عناوین قهرمانی استان

آقای زانیار شهبازی
 کمربند فنی  بنفش
  تاریخ تولد  1380
  افتخارات

کسب عناوین قهرمانی استان

آقای نیما عبدالله زاده
 کمربند فنی بنفش
  تاریخ تولد  1380
  افتخارات

کسب عناوین قهرمانی استان

آقای ماهان طلعتی
 کمربند فنی  بنفش
  تاریخ تولد  1381
  افتخارات

کسب عناوین قهرمانی استانی و کشوری


 

آقای محمد شادی
 کمربند فنی  بنفش
  تاریخ تولد  1380
  افتخارات

کسب عناوین قهرمانی استانی و کشوری

 

آقای آیت لطفی
 کمربند فنی  مشکی گام یک
  تاریخ تولد  1367
  افتخارات

کسب عناوین قهرمانی  استانی و کشوری

دارای حکم مربیگری

 
آقای آکو مرادی
 کمربند فنی سبز
  تاریخ تولد  1384
  افتخارات

کسب عناوین قهرمانی استان

فرشید مرادی
آقای فرشید مرادی
 کمربند فنی  سبز
  تاریخ تولد  1369
  افتخارات

در تلاش برای کسب افتخار

 
آقای شایان کلانتری
 کمربند فنی  آبی
  تاریخ تولد  1384
  افتخارات

کسب عناوین قهرمانی استان

 
آقای سیروان محمدی( احمدرضا محمدی)
 کمربند فنی  سبز
  تاریخ تولد  1378
  افتخارات

در تلاش برای کسب افتخار

 
آقای پارسا کلانتری
 کمربند فنی  زرد
  تاریخ تولد  1383
  افتخارات

در تلاش برای کسب افتخار

 
آقای مادیار محمد خانی
 کمربند فنی  زرد
  تاریخ تولد  1384
  افتخارات

در تلاش برای کسب افتخار

 
آقای سید شاهد میرانی
 کمربند فنی  زرد
  تاریخ تولد  1379
  افتخارات

در تلاش برای کسب افتخار

 
آقای معین پاهکیده
 کمربند فنی  سبز
  تاریخ تولد  1380
  افتخارات

در تلاش برای کسب افتخار

 

صائب مظفری

 کمربند فنی  آبی
  تاریخ تولد  1375
  افتخارات

در تلاش برای کسب افتخار

ایوب رحمانی
آقای آلان احمدی
 کمربند فنی  سبز
  تاریخ تولد  1382
  افتخارات

در تلاش برای کسب افتخار

ایوب رحمانی
آقای سیوان احمدی
 کمربند فنی زرد
  تاریخ تولد  1388
  افتخارات

در تلاش برای کسب افتخار

ایوب رحمانی
آقای محمد محمودی زاده
 کمربند فنی زرد
  تاریخ تولد  1382
  افتخارات

در تلاش برای کسب افتخار

ایوب رحمانی
آقای آژوان احمدی
 کمربند فنی سبز
  تاریخ تولد  1386
  افتخارات

در تلاش برای کسب افتخار

ایوب رحمانی
آقای ارشیا کریمی
 کمربند فنی سبز
  تاریخ تولد  1386
  افتخارات

در تلاش برای کسب افتخار

 
 
 
 

جدیدترین جملات تصویری زیبا و گل واژه های آموزنده

 

جدیدترین جملات تصویری زیبا و گل واژه های آموزنده

 

جدیدترین جملات تصویری زیبا و گل واژه های آموزنده

 

 
 


کمربند زرد:

1) اجرای ترکیب 1

2) اجرای ضربات دست مستقیم چپ و راست به تعداد 50 جفت در مدت 30 ثانیه

3) اجرای مبارزه  کلاسیک ...

بقیه مطالب را در ادامه مطالب بخوانید...

ادامه مطلب |  

 

آن قصر که جمشید در او جام گرفت

آهو بچه کرد و روبه آرام گرفت

بهرام که گور می گرفتی همه عمر

دیدی که چگونه گور بهرام گرفت

 

 

 

 

یک داستان عجیب و آموزنده


روزى مردى با زن خود مشغول غذا خوردن بود و غذا مرغ بریان بود، سائلى بر درب خانه اظهار حاجت کرد، آن مرد او را محروم کرد و چیزى نداد، بعد از مدّتى روزگار بر او برگشت و ثروت و دارایى اش از بین رفت و زن را نیز طلاق داد. زن با مرد دیگرى ازدواج نمود. از اتفاقات عجیب آن که...

برای خواندن ادامه مطلب به ادامه مطالب بروید.

ادامه مطلب |  

     نقش و اهميت فعاليت‌هاي بدني ديرزماني است كه در ميان افراد كم تحرك شناخته شده است. اين مسئله باعث شد تا افراد جامعه تمايل پيدا كنند نسبت به تأثيرات مختلف فعاليت‌هاي بدني حساس شوند و تلاش نمايند تا دانش و اطلاعات خود را توسعه بخشند. در اين مورد، رابطة بين ورزش، آمادگي جسماني و بهداشت (تندرستي) با تضادهاي آن در شكل زير به خوبي ترسيم شده است.

 

 

ادامه مطلب |  

قبل از انجام هر ورزشی برای جلو گیری از آسیب دیدگی و همچنین عملکرد بهتر نیاز به تمرینات گرم کننده است.

نرمش

 تعریف :تمرینات گرم کننده، تمرینات ساده کششی هستند که با انجام آن بدن شما برای انجام سایر تمرینات آماده می شود. به خصوص قبل ازانجام تمرینات انعطاف پذیری و تمرینات قدرتی باید حتماً حرکات گرم کننده را انجام دهید...

 در زیر نحوه ی برخی از تمرینات گرم کننده که مهم و جز تمرینات اصلی گرم کننده می باشند شرح داده شده است.

ادامه مطلب |  

چهار اشتباه رایج درباره ورزش

 

درباره اینکه هدف شما از ورزش کردن لاغر شدن باشد، یا به طور ایده‌آل تناسب اندام پیدا کنید و سلامت خود را بهبود ببخشید، عقاید درست و غلطی وجود دارد.

 

در این قسمت بر اساس نتایج به دست آمده، حقایق را از خیالات جدا ساخته‌ایم.

 

اشتباه اول: ورزش، مرا از شکم بزرگم خلاص می‌کند.

 

واقعیت: هر کسی به گونه‌ای اضافه وزن پیدا می‌کند، اما چاقی شکمی‌ مشکل رایج آقایان است. حتی اگر ورزش کنید و دراز و نشست انجام دهید، شما برای از دست دادن چربی اطراف شکم‌تان به اندازه ی کافی نمی‌سوزانید و نمی‌توانید ماهیچه‌هایی را که رشد کرده‌اند، ببینید. برای قامت صاف‌تر و عضلات شکمی‌خوشایندتر، نیاز دارید که کالری کمتری مصرف کنید و بیشتر ورزش کنید. در حالی که ترکیبی از ورزش‌های قلبی و استقامتی انجام می‌دهید، رژیم کم‌چربی و کم کربوهیدرات داشته باشید، اما به خاطر داشته باشید که هنوز به برخی ورزش‌های شکمی‌ نیاز دارید.

 

اشتباه دوم: سریع‌ترین راه برای ساخت ماهیچه‌ها، تمرین بیشتر با وزنه‌های سبک‌تر است.

 

 

ادامه مطلب |  

ورزش در هوای سرد

با توجه به شروع فصل سرما، ورزشکاران برای ادامه فعالیت های خود باید نکات مهمی درباره ورزش کردن در هوای سرد بدانند. در این مطلب درباره ورزش در هوای سرد و لباس مناسب در این شرایط صحبت می شود...

 


ورزش در هوای سرد

ادامه مطلب |  

اكثر ورزشكاران می‌دانند كه استراحت كافی پس از ورزش برای عملكرد سطح بالا بسیار مهم می‌باشد اما بسیاری بیش از حد تمرین می‌كنند و وقتی یك روز را به استراحت می‌پردازند، احساس گناه می‌كنند. بدن در فاصله زمانی بین تمرینات خود را مرمت و تقویت می‌كند و تمرین مداوم عملا قوی ترین ورزشكاران را هم ضعیف می‌كند.

روزهای استراحت به دلایل مختلف جهت عملكرد ورزشی حیاتی هستند. برخی از این دلایل فیزیولوژیكی و برخی روان شناختی می‌باشند. استراحت از نظر جسمانی ضروری است تا ماهیچه ها بتوانند مرمت، بازسازی و تقویت شوند. در مورد ورزشكاران تفریحی، گنجاندن روز‌های استراحت می‌تواند به حفظ تعادلی بهتر بین خانه، كار و اهداف سلامت جسمانی كمك كند. در بدترین حالت، روزهای استراحت و بهبودی بسیار كم می‌تواند منجر به سندروم بیش تمرینی، بیماری سختی كه بهبودی از آن دشوار است، شود.

در طی بهبودی چه اتفاقی می‌افتد ؟

گنجاندن زمان بهبودی در هر نوع برنامه تمرینی مهم است چون این زمانی است كه بدن با فشار ورزش سازگار می‌شود و اثر واقعی تمرین اتفاق می‌افتد. بهبودی همچنین به بدن اجازه می‌دهد ذخایر انرژی را تجدید و بافت‌های آسیب دیده را مرمت كند. ورزش یا هر نوع كار ...

 

 

سن ورزش برای کودکان

ورزش براي كودكان از چه سني تأكيد شده است؟
 
 
 

پرسشگر گرامي؛ كودك از همان ابتدايي كه شروع به دويدن و بازي مي كند، به نوعي مشغول ورزش كردن مي شود. البته برخي از ورزش هاي براي سنين خاص توصيه مي شود و اشتغال كودك به صورت حرفه اي قبل از آن سنین مي تواند براي كودك ضرر داشته باشد. در ادامه به بررسي بيشتر سوال شما مي پردازيم ...

بقیه مطالب را در ادامه مطالب بخوانید

ادامه مطلب |  

اگر زمان زیادی را در محل کار، پای کامپیوتر می‌گذرانید، حتی اگر وضعیت قرار گرفتن تان درست هم باشد، ممکن است دچار کشیدگی عضلانی و حتی دردهای عضلانی شوید.

برای پیشگیری از این مشکل، فاصله های کوچکی بین کارتان بیندازید و از این زمان برای انجام چند تمرین کششی بهره ببرید. شما می‌توانید تمرینات کششی زیر را انجام دهید.

تمرین شماره 1: انگشتان تان را بکشید
دست تان را باز کنید سپس کف دست را بکشید و انگشتان تان را تا جایی که می‌توانید از هم باز کنید. فشار و کشیدگی را احساس می‌کنید، 10 ثانیه این وضعیت را ادامه دهید. این تمرین را به دفعات دلخواه تکرار کنید. ...

برای خواندن بقیه مطالب به ادامه مطالب بروید.

 ورزش در محل کار

ادامه مطلب |  

چه نوع فعالیت بدنی برای شما از بقیه بهتر است؟

در حقیقت فعالیت خاصی بر دیگری ارجحیت ندارد و برای شما بهترین نوع فعالیت فیزیکی فعالیتی است که شما آنرا به خوبی انجام دهید. ولی همانطور که قبلاً نیز گفته شد برای شروع ابتدا باید در زمانهای کم و از فعالیتای در سطح متوسط آغاز کرد ولی پس از مدتی می توانید فعالیتهای شدید را نیز به برنامه خود اضافه کنید ...

برای خواندن بقیه مطالب به ادامه مطالب بروید.

 

فعالیت بدنی

 

ادامه مطلب |  

  انجام بعضي از حركات ورزشي باعث بوجود آمدن صدمات بدني براي افراد مي شود

     اين صدمات ممكن است در حين انجام حركات يا به مرور زمان در فرد ايجاد شود

      ( صدماتي مانند: مشكلات مفصلي،پارگي رباط،گرفتگي عظلات و...)

 

      نرمش هايي كه نبايد انجام داد

1-   چرخش زانو به داخل و خارج - چرخش زانو بصورت جفت

2 - چرخش کامل و نیم دایره گردن - حرکت انفجاری گردن به چپ و راست و جلو و عقب

۳- چرخش کامل کمر (قوس زیاد) - حرکت انفجاری کمر به چپ وراست وجلو وعقب

۴ - راه رفتن روی لبه داخلی و خارجی پا

۵ - راه رفتن روی پاشنه پا

۶ - انجام حرکات کششی درحین راه رفتن

۷ - انجام حرکات انفجاری قبل از گرم شدن کامل بدن

 ۸- فشار آوردن به مفصل زانو در حالت زاویه ۹۰ درجه به پایین‌تر

۹- دراز و نشست در حالتی که دست قلاب در پشت گردن باشد 

 

 

تمرین در حالت نشسته روی صندلی

تمرین 1

راحت روی صندلی نشسته،دستها را روی آن بگذارید. کتاب قطوری را بین پا ها قرار دهید. کتاب را بالا بیاورید بدین وسیله که زانو ها را دراز کنید. این حالت را 5 ثانیه حفظ کنید،قبل از اینکه پا ها را زمین بگذارید. تمرین را 5 بار تکرار کنيد.

زانو درد

 برای خواندن بقیه مطالب ادامه مطالب بروید

ادامه مطلب |  

راه‌های درمان آسیب دیدگی‌ شانه

درمان آسیب دیدگی‌ شانه
آسیب دیدگی‌ ناحیه شانه مشکل شایع در بین ورزشکاران است آمارهای مختلف و راه‌های درمانی برای این مشکل ارائه شده‌اند.

 

آسیب دیدگی‌ ناحیه شانه یکی ازمشکلاتی است که به دلیل پرتاب‌های مداوم و بالای سر ، کم شدن قدرت و استقامت عضلات ایجاد می‌شود .

به ادامه ی مطلب بروید
ادامه مطلب |  

تغذیه ورزشکاران در فصل گرما

فصل گرما
یک متخصص تغذیه توصیه کرد که ورزشکاران با توجه به سوخت‌ و‌ ساز بالا در فصل گرما از میان وعده در بین ناهار و شام استفاده کنند.

 

دکتر غیاثوند درباره‌ی تغذیه ورزشکاران در فصل گرما و رژیم غذایی مناسب اظهار کرد: در فصل تابستان بزرگتین نگرانی درباره‌ی تغذیه و تأثیر آن بر عملکرد ورزشکاران، وضعیت دفع زیاد آب و الکترولیت‌هاست چون به‌خاطر .....
 
به ادامه ی مطلب بروید
ادامه مطلب |  

درمان پارگی رباط صلیبی

پارگی رباط صلیبی
آسیب‌های رباط صلیبی در دو دسته برخوردی و غیربرخوردی تقسیم می‌شود.

 

آسیب‌های رباط صلیبی در دو دسته برخوردی و غیربرخوردی تقسیم می‌شود، در نوع غیربرخوردی عواملی مانند کیفیت بد زمین و کفش ورزشکار می‌تواند به بروز این عارضه منجر شود به طوری که
 
به ادامه ی مطلب بروید
ادامه مطلب |  

بهترین مواد غذایی برای بزرگ شدن عضلات

بهترین مواد غذایی
وقتی که قصد دارید به تناسب اندام برسید، اگر در این مسیر آگاهی و دانش لازم را نداشته باشید نه تنها در رژیم‎های غذایی بلکه در تمرینات تناسب اندام دچار اشتباه می‎شوید.


ولی پوری، دکترای فیزیولوژی درباره بهترین گزینه برای افزایش قوه عضلانی، گفت: معمولا با انجام تمرین های مقاومتی به عضله ورزشکار فشار وارد شده، عضلات احساس نیاز به مواد غذایی خواهند کرد. به این ترتیب ........

به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب |  

بسم الله الرحمن الرحیم

 

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لذت کافی را از وبلاگ من ببرید من این وبلاگ را با کمک مربی بسیار عزیز وزحمتکشم جناب آقای محمد کریمی ساختم ، سعی ما بر این است که در این وبلاگ قسمت موضوعات مطالب را به مطالب مفید و علمی ورزشی و مطالب آموزنده اختصاص دهیم و صفحه ی نخست را به مطالب مربوط به باشگاه رزم آوران روانسر لطفا تمامی مطالب وبلاگ ما را بخوانید و با نظرات ارزشمند خود ما را در بهتر اداره کردن وبلاگ یاری نمایید ،

وبلاگ دوم باشگاه رزم آوران روانسر است .مدیر وبلاگ :  محمد شادی

 

 

نام  پایه   معدل
آرین رحمانی اول دبستان 20
نیما عبدالله زاده اول راهنمایی 19.75
سیوان احمدی پیش دبستانی باهوش،زیرک و با ادب
محمد شادی اول راهنمایی 19.93
 عبید مرادی سوم راهنمایی 19.93
پارسا پرتوی سوم راهنمایی 19
وریا محمدی ششم ابتدایی 20
سهیل یوسفی ششم ابتدایی 20
زانیار شهبازی ششم ابتدایی 19.17
سینا مظفری ششم ابتدایی 19.72
اهورا رحمانی پنجم ابتدایی  20
ماهان طلعتی پنجم ابتدایی  20
 شایان کلانتری پنجم ابتدایی  20
محمد منصوری سوم ابتدایی 19.80
آلان احمدی پنجم ابتدایی 20
آکو احمدی پیش دبستانی باهوش،زیرک و با ادب

کیان خرمی

سوم دبستان 20
 آژوان مرادی اول دبستان 20
  محمد کریمی دانشجوی مهندسی مکانیک  17.56
ایوب رحمانی لیسانس علوم تربیتی

در تلاش برای شرکت در

آزمون کارشتاسی ارشد

حامد کریمی شرکت در کنکور تجربی 93  
     

 

 

 
 

                                             بسم الله الرحمن الرحیم

Description: استلد ناصر صادقی

تاریخچه رزم آوران روانسر

 

*رزم آوران روانسر از حدود سالهای 1366 و 1367 فعالیت خود را در روانسر شروع کرده است و اولین مربی این سبک در شهرستان روانسر آقای احمد فتاحی بوده اند که حدود 3 سال زحمت آموزش شاگردان بر عهده ایشان بوده است

استاد عارف لوینی*بعد از آقای احمد فتاحی آقای عارف لویمی اهل اهواز که در روانسر خدمت سربازی را به پایان می رساندند از سال 1371 تا سال 1373  بار این مسئولیت را به دوش کشیده و مشتاقانه و خالصانه وقت خود را صرف آموزش شاگردان نموده اند و هنوز هم با گذشت بیش از 9 سال به شهرستان روانسر می آیند و ثمر درختی را که در به بار نشستن آن نقشی مثبت و اساسی داشته اند می نگرند و باعث دلگرمی و خوشحالی شاگردان این سبک می شوند.

 

*بعد از آقای عارف لویمی ، آقای حمید امیری اهل کرمانشاه به مدت 2 سال و از سال 1373 تا 1374 این وسئولیت را به عهده گرفته اند و ایشان نیز به سان باغبانی دلسوز عمر خود را صرف آموزش و رشد شاگردان این سبک نمودند

استاد ارسلان باقلی*بعد از آقای حمید امیری ، آقای ارسلان باقلی ساکن شهرستان کرمانشاه به مدت 4 سال و در سالهای 1374 و 1378 این مسئولیت را به عهده گرفتند و ایشان نیز دلسوزانه و خالصانه وقت خود را در این راه گزرانده و هنوز هم با شاگردان این رشته در روانسر ارتباط دارند و با راهنمایی های ارزشمند خود کمک روحی بزگی برای شاگردان در مسابقات می باشند

 

 

 

 


Description: استلد ناصر صادقی*بعد از زحمات دلسوزانه آقایان فتاحی ، عارف لویمی ، حمید امیری و ارسلان باقلی مسئولیت مربیگری رشته رزم آوران به آقای ناصر صادقی شیرمردی از روانسر سپرده شد که به مدت 10 سال بار این مسئولیت را به دوش داشتند و با وجود مشکلات فراوان هرگز در انجام این مسئولیت کوتاهی نمی کرد و علاوه بر یک استاد خوب بودن نقش پدری دلسوز را نیز داشت که علاوه بر آموزش های رزمی به شاگردان با اخلاق و منش پسندیده  خود یک مربی اخلاق و حامی بزرگ برای شاگردان حتی در امور غیر از ورزش بود.

 

Description: استاد مسعود محمدی*بعد از آقای ناصر صادقی آقای مسعود محمدی از سال 1388 تا به امروز این وظیفه را به دوش می کشند که نباید از زحمات دلسوزانه ایشان نیز چشم پوشی کرد

 

 

 

 

 

 

 

 

به سان حدیث شریف من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق از زحمات خالصانه تمامی این عزیزان تشکر می نماییم و از خداوند متعال توفیق روز افزون ایشان در پرتو نور ایمان را خواستاریم      آمین یا رب العالمین

 

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم
در مسابقات قهرمانی کشور(نونهالان و نوجوانان) رشته ی رزم آوران به میزبانی استان گلستان که در شهرستان آق قلا برگزار گردید تیم رزم آوران استان کرمانشاه به سرپرستی آقای زهیر مشتاق و مربیگری آقای محمد کریمی و همراهی داور مسابقات آقای پژمان گرد بهمن ، با 17 شرکت کننده در این مسابقات شرکت کرد و با وجود شرایط بد مینی بوس و تنگی جا و کوتاهی های دیگری که در حق تیم صورت گرفت ، این تیم در پایان موفق به کسب یک طلا ، یک نقره و سه برنز و عنوان سوم تیمی کشور در رده ی سنی نونهالان گردید ، در این میان شاگردان رزم آوران روانسر یک طلا ، یک نقره و یک برنز را به خود اختصاص دادند
ماهان طلعتی          طلا         باشگاه رزم آوران روانسر
عبید مرادی              نقره       باشگاه رزم آوران روانسر
محمد شادی            برنز        باشگاه رزم آوران روانسر
شاهین نصرتی         برنز        باشگاه رزم آوران نور(کرمانشاه)
پیام سیف الهی        برنز        باشگاه رزم آوران نور(کرمانشاه)

در رده سنی نونهالان، استان چهارمحال و بختیاری با کسب 14 امتیاز بر روی سکوی نخست ایستاد و استان های مازندران و کرمانشاه به ترتیب با کسب 12 و 9 امیتاز، مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

همچنین در رده سنی نوجوانان نیز استان چهارمحال و بختیاری با کسب 18 امتیاز مقام نخست را از آن خود کرد و استان های مازندران و گلستان به ترتیب با کسب 10 و هشت و نیم امیتاز، مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

  

ادامه مطلب |  

تیم رزم آوران شهرستان روانسر با 12 شرکت کننده توانست در مسابقات قهرمانی استان به میزبانی کرمانشاه 8 مدال این دوره از مسابقات کسب نماید و در نهایت عنوان سوم تیمی رده نونهالان را به خود اختصاص دهد

 
اسامی نفرات برتر

1- سهیل یوسفی       43 -        طلا

2- نیما عبدالله زاده    43 -        نقره

3- آکو مرادی          28 -        نقره

4- ماهان طلعتی        39 -        نقره

5 - مبین یوسفی       60 -         نقره

6- پارسا پرتوی        46 -         برنز

7 - زانیار شهبازی     49 -         برنز

8- شایان کلانتری      31 -         برنز
 

 

 

بِسْمِ اللهِ الَّذِي لاَ يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ فِي الأَرْضِ

به نام خداوندی(الله) که هیچ چیزی با نام او ، نه در زمین  و نه در آسمان ،

وَلاَ فِي السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيْعُ الْعَلِيْم

آسیب و ضرری نمی بیند و او (الله) شنوا و داناست

با سلام خدمت تمامی بازدیدکنندگان عزیز

خداوندا قدرتی عطا فرما که ایمان ، اخلاص و محبت ، نیرو و محرک آن باشند و حق را از باطل

جدا کند و مظلوم را بر ظالم برتری دهد.... آمین یا رب العالمین

نتایج مسابقات قهرمانی استان - انتخابی کشور ، 8 و 9 اسفندماه 1392 به میزبانی شهرستان

سرپل ذهاب به شرح زیر به حضور تمامی بازدیدکنندگان عزیز اعلام میشود

لازم به ذکر است که تخلفات و نواقصی به دلیل مدیریت ضعیف مسابقات و بی توجهی برخی از

مسئولین، مربیان و داوران رزم آوران استان وجود داشت که راه را بر صعود و دستیابی

ورزشکاران به مقامهای بالاتر بست

اما با این وجود هم الحمدلله از تعداد 10 نفر شرکت کننده 8 نفر موفق به کسب عناوین برتر به

شرح زیر شدند

طلا :  آقایان  اهورا رحمانی  ،  مبین یوسفی ، سهیل یوسفی

نقره:  آقایان  زانیار شهبازی ،  عبید مرادی

برنز:  آقایان  محمد شادی  ، ماهان طلعتی ، نیما عبدالله زاده

 

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع ورزش دوستان و بازدیدکنندگان محترم می رساند که اسامی نفرات منتخب جهت شرکت در مسابقات کشوری مورخ 13 و 14 شهریور ماه در گرگان به شرح زیر توسط انجمن مستقل رزم آوران استان کرمانشاه اعلام گردید

نفرات اعزامی از باشگاه رزم آوران روانسر آقایان : نیما عبدالله زاده  ، آژوان مرادی ، آریان سلیمانی، محمد  شادی ، ماهان طلعتی ، سهیل یوسفی ، پارسا پرتوی ، مبین یوسفی ، عبید مرادی ، آکو مرادی ، زانیار شهبازی ، شایان کلانتری

نفرات منتخب توسط رزم آوران استان : محمد  شادی ، ماهان طلعتی ، سهیل یوسفی ، پارسا پرتوی ، مبین یوسفی ، عبید مرادی و آقایان نیما عبدالله زاده و زانیار شهبازی در مرحله آزمون جهت انتخاب

 مقام آوران

ماهان طلعتی   طلا

عبید مرادی      نقره

محمد شادی    برنز

 

 

بسم الله الرحمن ارحیم

لا حَوْلَ وَلا قُوَّهَ اِلا بِالله اَلعَلِیِّ العَظیمِ

هیچ نیرو وحرکتی نیست مگر به وسیله ی  خدای والا و بزرگ

من امروز می خوام از  افراد زحمتکش برای ورزش تقدیر وتشکر کنم واقعا افراد زیادی هستند که باید مورد تقدیر قرار بگیرند اما من فقط از جناب آقای محمد کریمی و جناب آقای مسعود محمدی و جناب آقای ایوب رحمانی مربیان زحمتکش رزم آوران تشکر و تقدیر می کنم وبرای آنها آرزوی خوشبختی می کنم.

 
سراب روانسر یکی از چندین جاذبه گردشگری استان کرمانشاه است که چشم‌اندازی زیبا و طبیعی دارد. این سراب پر آب و زیبا در روانسر از توابع استان کرمانشاه قرار دارد و در ایام سال، پذیرای میهمانان بسیاری از اقصی‌ نقاط کشور است.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  کرمانشاه تنها ازآلوده‌ترین شهرهای دنیا نیست، بلکه یکی از پرجاذبه‌ترین مقاصد توریستی چه به لحاظ اکوتوریسم و چه به لحاظ آثار باستانی است؛ جایی که در آخر هفته‌ها و تعطیلات، کرمانشاهیان می‌توانند در گریز از آلودگی شهر به آن مقاصد پناه‌برده و لحظات خوبی را سپری کنند.

سراب روانسر یکی از چندین جاذبه گردشگری استان کرمانشاه است که چشم‌اندازی زیبا و طبیعی دارد. این سراب پر آب و زیبا در روانسر از توابع استان کرمانشاه قرار دارد و در ایام سال، پذیرای میهمانان بسیاری از اقصی‌ نقاط کشور است. در حاشیه این سراب فضایی دلنشین وجود دارد که بازدیدکنندگان در آن توقف می‌کنند و از دیدن مناظر زیبای اطراف لذت می‌برند. سراب روانسر سرچشمه رودخانه قره‌سو است که یکی از بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین رودخانه‌های استان کرمانشاه به حساب می‌آید که خود از کوه‌های شاهو سرچشمه می‌گیرد.





غار کاوات از دیگر جاذبه‌های گردشگری و معروف این استان است که در سلسله کوه‌های شاهو در شمال جوانرود ونزدیک روستای شبانکاره در2 کیلومتری غار قوری قلعه واقع شده است. دهانه غار در ارتفاع 1660 متری از سطح دریا قرار دارد. در انتهای این محوطه بزرگ، شاخه اصلی غار، با دهانه کوچک‌تری شروع شده و از قسمت چپ شاخه اصلی، نهر کوچکی به اعماق سنگ‌ها فرو می‌ریزد. پس از 40 متر پیشروی، برکه‌ای به طول 15 متر و عمق 70 سانتی‌متر وجود دارد که در بعضی جاها، عمق آن به 5/1 متر می‌رسد. در این قسمت غار به دوشاخه تقسیم می‌شود.


از آنجا که این غار در حال حاضر تامین‌کننده بخش مهمی از آب شهر جوانرود است، به همین دلیل دیدن فضای داخلی غار امکان ندارد، اما دیدن مدخل غار و حوالی آن خالی از لطف نیست. در اطرف غار نیز باغات قد علم کرده‌اند و سراب‌ها و چشمه‌های گوارایی خروشان هستند که تفرجگاه بسیار جالبی برای مسافران است.

غار شکارچیان در دامنه کوه بیستون و در بالای سر نقش برجسته هرکول قرار دارد. این غار دارای فضای کوچکی به مساحت 35 متر مربع است و احتمالا پناهگاه موقت شکارچیانی بوده که در آنجا لاشه شکار برای حمل به اقامتگاه اصلی، قصابی و آماده می‌کردند. شکارچیان می‌توانستند در هنگام شکار از این غار به عنوان مخفی‌گاه استفاده کنند، زیرا موقعیت مکانی آن به گونه‌ای است که تا به آن نزدیک نشویم از فاصله دور و از پایین به خوبی دیده نمی‌شود و شکارچیان می‌توانستند به راحتی در آن حرکات حیواناتی را که در پایین و به خصوص در کنار سراب بودند، زیر نظر بگیرند. 


در کاوش‌های انجام شده در این نما مقدار زیادی ابزار سنگی شامل تیغه‌های سنگی و تبرهای بادامی شکل به‌دست آمده است و طی این کاوش‌ها بخشی از استخوان ساعد انسان نئاندرتال نیز کشف شد که شباهت‌هایی با نمونه‌های به‌دست آمده از خاورمیانه و اروپا دارد.
 
 


برچسب‌ها: راب روانسر یک

 
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
رزم آوران روانسر